Wakacyjne pielgrzymowanie

Na początku wakacji grupa naszych Parafian wraz z Proboszczem oraz zaprzyjaźnieni uczestnicy z innych parafii wyruszyła na pielgrzymkę do sanktuariów Chorwacji oraz Bośni i Hercegowiny. Rozpoczęliśmy od Centrum Świata – czyli Ludbregu, w którym odprawiliśmy Eucharystię w Sanktuarium Krwi Chrystusa. Następnie wypoczęliśmy nieco w pięknej miejscowości Neum, w której modliliśmy się w dwóch parafialnych kościołach i opalaliśmy się na hotelowej plaży. Chętni wyruszyli również na wycieczkę do Dubrownika, gdzie w kościele św. Błażeja, patrona miasta, modliliśmy się zwłaszcza o zdrowie naszych gardeł. Przydało się to w czasie wspólnego śpiewu, którego na pielgrzymce nie zabrakło. Następnie zwiedziliśmy malowniczy Mostar, którego ozdobą są oryginalne mosty. Górują nad nim nie tylko meczety, ale także 107-metrowa wieża przy kościele Franciszkanów. W końcu dotarliśmy do Medugorje, w którym włączyliśmy się w trwające tu nieustannie modlitewne czuwania, Adoracje i uroczyste Msze św. sprawowane przez blisko 200 kapłanów z całego świata. Odwiedziliśmy miejsce objawień – Podbrdo, o świcie (godz. 4.15!) ruszyliśmy na Kriźevac na Drogę Krzyżową, wysłuchaliśmy też świadectwa młodych ludzi we wspólnocie Cenacolo. Nie zabrakło czasu na prywatną modlitwę i refleksję. W drodze powrotnej modliliśmy się w Vepric – tzw. Chorwackim Lourdes położonym dosłownie pomiędzy górami a morzem i dotarliśmy do ostatniego celu naszej pielgrzymki – Maria Bistrica. Tu celebrowaliśmy Eucharystię przy figurze Czarnej Madonny i modliliśmy się o bezpieczny powrót do Ojczyzny.
Serdeczne „Bóg zapłać” wszystkim za udział w tym pielgrzymowaniu. Pani Grażynie Gruszce – za inicjatywę i mobilizację, pani Urszuli Żach z biura San Antonio – za profesjonalną organizację, panom kierowcom: Markowi i Tadeuszowi z firmy Sandra – za bezpieczny transport, ale także za włączenie się w duchowe przeżywanie pielgrzymki. Wreszcie wszystkim uczestnikom za wspaniałą atmosferę, dyscyplinę, piękny śpiew i modlitwę. Oby owoce tego świętego czasu były teraz widoczne w naszym codziennym życiu…

Więcej zdjęć można obejrzeć w Galerii.
Ks. Proboszcz oczekuje na zdjęcia Pielgrzymów
(zwłaszcza z celebrowanych Mszy św.).
Można je przesyłać na adres mailowy parafii